Laatste dag dienstreis - Reisverslag uit Niamey, Niger van Fenke Elskamp - WaarBenJij.nu Laatste dag dienstreis - Reisverslag uit Niamey, Niger van Fenke Elskamp - WaarBenJij.nu

Laatste dag dienstreis

Door: Fenke

Blijf op de hoogte en volg Fenke

03 Juli 2011 | Niger, Niamey

Zo het zit er bijna weer op, 10 dagen Niger. Het is me meegevallen, de hitte, de stof. Het ergste (de hitte) is voorbij, het schijnt in april en mei echt hels geweest te zijn. Het is anders hier nu rond te lopen wetende dat we hier volgende maand zullen komen wonen. Ik ben bij de US school geweest. De inschrijving is gedaan, de meiden worden met open armen ontvangen en ik heb er heel veel vertrouwen in dat ze daar een geweldige tijd gaan hebben.
Ik heb ook een mevrouw ontmoet die nu bij een Engels/Deens gezin werkt als oppas. Dat gezin gaat bijna weg en zij zou wel bij ons willen komen werken. Lijkt me prettig idee dat dat al geregeld is. Ze heeft lovende referenties en ik heb uitgebreid met die Engelse gesproken.
Huizenjacht gaat nog minder hard. Ik ben ook aan het werk van 8 tot 23 uur dus plan daar maar eens een huizenjacht tussen, zonder vervoer en kennis van de stad..

Net met een hele internationale groep mensen bij de rivier gegeten, prachtige zonsondergang, goede afsluiting van een drukke reis. Ik was uitgenodigd door de voorzitter van het transparantie netwerk, die zich inzetten voor transparantie rondom de contracten in de mijnbouw en die er voor strijden de inkomsten uit de mijnbouw (uranium, olie, goud) eerlijk verdeeld te krijgen. Heel inspirerend. En passant bij de minister van Justitie langs geweest, tot een paar maanden geleden nog actief lid van de civil society. Nu dus minister, maar ik kende hem ook nog uit de activisten-tijd. Erg leuk gesprek en het zal niet de laatste zijn.

Nog 1 dagje en morgennacht met de nachtvlucht naar huis! En dan pakken voor de emigratie.. en alle afscheidsfeestjes..

  • 05 Juli 2011 - 10:23

    Maartje:

    Blijft een leuke foto. :)

  • 05 Juli 2011 - 10:24

    Maartje:

    Ok, dat sloeg op die modderfoto. Blijkbaar komen de reacties bij je gehele blog. :P

  • 07 Juli 2011 - 14:35

    Zahra:

    Lieve Denise,

    Ik heb meteen mijn Mama gevraagd om naar jullie web site te gaan
    Ik zou graag willen dat er nog meer foto's van jou erbij komen.
    Ik zie je morgen nog op school en ik hou van jou, Denise!

    Liefs Zahra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenke

we ruilen de ene Sahel om voor de andere Sahel!!! We = Efia Djami, Denise Chirchir en ik zelf! Sinds 14 nov 2015 zijn we van Niamey naar Bamako verhuisd!

Actief sinds 13 Sept. 2006
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 27525

Voorgaande reizen:

23 Juni 2011 - 04 Juli 2011

Werkbezoek Oxfam Novib

14 Augustus 2011 - 30 November -0001

Terug naar Afrika

Landen bezocht: