Senegal is geen Niger!!! - Reisverslag uit Sali Niakhniakhal, Senegal van Fenke Elskamp - WaarBenJij.nu Senegal is geen Niger!!! - Reisverslag uit Sali Niakhniakhal, Senegal van Fenke Elskamp - WaarBenJij.nu

Senegal is geen Niger!!!

Door: Fenke

Blijf op de hoogte en volg Fenke

31 December 2011 | Senegal, Sali Niakhniakhal

Net 5 dagen aan de kust in Senegal geweest, Saly Niakh Niakhal wel te verstaan, zo'n 80 km onder Dakar. Na 4 maanden Niger was aankomen in Dakar al een culture shock, wat is deze stad.. eh groot, stads, druk, bedrijvig.. Niger is nog een soort miniatuurland met een miniatuurhoofdstad, zonder hoogbouw, alleen wat bankgebouwen in het centrum. Dakar barst uit zijn voegen, heeft snelwegen en tolwegen en ongelijke kruisingen en er wordt gebouwd, gebouwd gebouwd, in allerlei vrije vormen maar vooral de hoogte in..
Auto's ouder dan 5 jaar mogen niet meer geimporteerd worden, het effect is dat de huidige auto's rijdend gehouden tot ze er echt bij neervallen en ik heb nog nooit zoveel barrels op de weg gezien als in Dakar, dat dan weer wel. Ik vroeg me ook af wat al die autokerkhoven langs de kant van de weg deden.. Maar dat waren nog lang geen kerkhoven, daar zit nog handel in. Right.

Ik heb in Dakar verschillende Shopping Malls gezien, zoals één aan de Corniche, de weg die langs de kust loopt, maar ook een Mega hyper marché zomaar ergens onderweg.. En in Niamey hebbenwe Marina Market en Haddad die meer dicht zijn dan open..

Vandaag ook een ervaring gehad in een attractiepark, Magic Land. Een leuk kermisje maar onderhoud leek me geen overbodige luxe en gelukkig was ik niet zo huiverig voor de draaimolen, dat leek me nog wel veilig voor Denise, maar bij de rups, zweefmolen (zonder beveliging voor die kleintjes) en het piratenschip, moest ik toch wel even de kat uit de boom kijken, of ik de meiden er in liet gaan..

Alleen het piratenschip was echt gevaarlijk dacht ik, en ik was blij dat Efia weer heelhuids op vaste wal stond. Wel grappig hoe er een animatrice met een microfoon de passagiers in eht schip gek maakt.

Grappige plek, met meer potentieel dan wat er nu is. Het duurde lang voordat attracties open gingen en de spannendste voor Efia's leeftijd gingen helemaal niet open. Misschien was dat dus maar beter ook.

We kwamen terug overigens van een aantal dagen Saly, wow, wat een gave plek was dat! Oude vrienden Laye en Fallou hadden een prachtige villa gehuurd, en wij een auto uit Dakar en zo hebben we de kust van Saly ontdekt vanuit de villa. Vlakbij de villa het strand op, vissers kijken, heel cliché wat drinken onder de palmbomen.. Ook twee maal naar een 4sterren resort geweest, waar vooral de meiden het naar de zin hadden. Want er waren 3 mooie zwembaden bij een een hoop animatie en vriendinnetjes. Voor mij hoeft dit niet zo, zo'n hotel kan net zo goed in Kenya liggen of in mexico denk ik dan, het is allemaal hetzelfde.
Ach, met de kwiz 's avonds toch nog een alcoholvrije cocktail gewonnen, de meiden uit het dak gegaan op de Macarena en zo was het een leuke afsluiting van een paar dagen strand.

Morgen nog dagje Dakar op de agenda maar vooral rustig aan doen en misschien een beetje nieuwjaar vieren en op 1 jan weer naar Niamey. Pff.
Het valt pas op als je Niamey uit bent hoe beperkt Niamey is. Er is helemaal niets te ondernemen, te beleven etc. We mogen de stad niet uit en zo'n weekje als dit is gewoon nodig om weer op te laden en er in Niamey weer tegenaan te kunnen.
So far, foto's komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenke

we ruilen de ene Sahel om voor de andere Sahel!!! We = Efia Djami, Denise Chirchir en ik zelf! Sinds 14 nov 2015 zijn we van Niamey naar Bamako verhuisd!

Actief sinds 13 Sept. 2006
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 27495

Voorgaande reizen:

23 Juni 2011 - 04 Juli 2011

Werkbezoek Oxfam Novib

14 Augustus 2011 - 30 November -0001

Terug naar Afrika

Landen bezocht: