laatste loodjes voor vertrek Niger - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Fenke Elskamp - WaarBenJij.nu laatste loodjes voor vertrek Niger - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Fenke Elskamp - WaarBenJij.nu

laatste loodjes voor vertrek Niger

Door: Fenke

Blijf op de hoogte en volg Fenke

05 Augustus 2011 | Nederland, Hillegom

Ik zit met een kaarsje in mijn schuurtje, het is te koud om buiten te zitten en de verhuizers zijn al voor de 2e dag bezig alles in te pakken. De spullen moeten zeewaardig verpakt worden en dat doen ze hier ter plekke. Dit kost dus veel meer tijd dan een gewone verhuizing..Ik ben allang blij dat er na een paar weken van opgeruim en uitgezoek nu eindelijk vóór me ingepakt wordt.. En 1 of 2 dagen maakt dan ook niet uit. Wel ben ik niet zo gerust op de manier van inpakken. Hele kasten gaan leeg in de verpakking en dit lijkt me zonde van het volume dat ik mee mag nemen. 30 kuub per zee.. Een gemiddeld huishouden heeft meer dan 40 kuub dus ik ben ook nog niet klaar als zij klaar en hier weg zijn!
Ik weet dat Bongers uit Wageningen er een kunst van maakte zo zuining mogelijk in te pakken en dan trof je ook je slaapzakken in de wasmachine aan, in plaats van gewoon het vulmateriaal. Gisteren was er ook een vakantiekracht bij, en dat merkte je ook..
Het blijft allemaal spannend, of het gaat lukken, met de spullen maar ook kreeg ik gister het bericht dat "niamey" (eh wie in Niamey) nog geen toestemming had gegeven voor een container, dus dat alles eerst nog bij de verhuizers in de opslag moet. Ik weet niet wat dat betekent.. tja vertraging.. We gaan naar Afrika, ik weet het, maar toch.. Ik heb hoop dat de spullen er voor de kerst zijn maar niemand kan me een inschatting geven. Dus we stellen ons maar in op een hele lange periode kamperen in een huis dat we ook nog niet hebben.... :D
Ik moest nog wel even lachen om de hele stapel schroeven, houtjes en moertjes die uit de IKEA kasten kwamen die ze wel uit elkaar gehaald hebben! En hele berg (van 5 kasten bij elkaar ofzo!), ik zie het gewoon niet voor me hoe ze in Afrika die dingen weer in elkaar gaan zetten! Nouja in elkaar komen ze, volgens de IKEA handleiding of op een andere manier ;)!

• 06 Augustus 2011 - 09:35

Ingrid:

Nou meis, ik ga je pagina toevoegen aan mijn Favorieten, zodat ik jou en je meiden straks kan volgen in al jullie nieuwe avonturen in Niger!!
    Sterkte met de laatste loodjes...