Eerste dagen in Niamey - Reisverslag uit Niamey, Niger van Fenke Elskamp - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Niamey - Reisverslag uit Niamey, Niger van Fenke Elskamp - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Niamey

Door: Fenke

Blijf op de hoogte en volg Fenke

17 Augustus 2011 | Niger, Niamey

Vandaag de meiden op school gedropt (American International School of Niamey). 23 kinderen voor pre-kindergarten tot 12th grade!!!! (kleinste kleuters tot 6e klas middelbare!). Niet alle kinderen zijn er al, i totaal zijn er 38 inschrijvingen.
Afijn, ik leer een hoop.. In de US gaan ze pas met 5 naar kindergarten, in augustus, dus een jongetje dat even oud was als Denise was voor het eerst op school!
Ze hebben preK, Kindergarten en 1 en 2 samengevoegd (onze "oude" eerste en tweede klas) en daar zit Denise in, en Efia zit in een combi van grade 3, 4 en 5. Dus ze is wel de oudste daar. Ik mocht van Efia niet mee de klas in, geen kus je kent het. Ik ben ook met Denise mee gegaan. Ze heeft een meester, Marc, een Ier. Hartstikke leuk leek hij het te doen. De klas is super groot en leuk met bankstellen en hoekjes ingericht. Ze begonnen met muziek en dansen. Vandaag is maar een halve dag dus ik moet ze zo weer halen.
Er was wat spanning vanmorgen over wat ze aan moesten, Efia heeft een korte broek en een littlemiss Tshirt aan en Denise een spijkerrokje met hemdje en een sjaaltje van mama. Denise is geinspireerd door de gesluierde vrouwen hier, en ou het liefst een hoofddoekje op willen. Gek kind. Dat gaat mij toch echt te ver meid! Doe dat sjaaltje maar om je nek hahaha. Het is heerlijk dat ze engels kunnen verstaan. Het is zo sneu al dat frans om hen heen dat ze niet verstaan! Maar Bonjour en Ca va klinkt al erg frans uit hun mondjes!

Overigens zwemt Denise zonder bandjes in het diepe, gek kind. Ik vind het nog doodeng maar ben blij dat ze zich redt met al die zwembaden hier!

• 19 Augustus 2011 - 15:38

Cecile Troost:

Hoi Fenke, leuk om wat over jullie te lezen! Klinkt spannend maar ook goed! Vonden de meiden het leuk op school? Ik blijf je wel een beetje volgen. Succes met alles en veel plezier!
    Liefs,
    Cecile